survey-results-smiley.jpg

Resultat från kundundersökning 2025

Mot en förstklassig upplevelse

Hos Vileda Professional står kunden i centrum för all vår verksamhet. För att kunna utveckla vårt arbete i rätt riktning genomförde vi även i år en kundundersökning i samarbete med vår undersökningspartner Siqni. Syftet var att få direkt feedback om vilka faktorer som är viktigast för våra kunder – och hur vi på Vileda Professional presterar inom dessa områden.

Över 450 kunder och samarbetspartners från Norden och Baltikum deltog i undersökningen. Den insamlade feedbacken ger oss värdefull information om var vi lyckas väl och var det finns utrymme för förbättring. Resultaten ligger till grund för vårt fortsatta arbete med att utveckla ännu mer kundfokuserade tjänster och lösningar.

De faktorer som bedömdes som mest betydelsefulla i relation till Vileda Professional var: hög kvalitet, expertis, ansvarstagande, användarvänlighet samt tillgång till information och stöd. Medelbetyget för dessa nyckelfaktorer steg i år till imponerande 87,8. Precis som förra året rankades Hög kvalitet som den viktigaste faktorn. Undersökningen innehöll även ett NPS-segment (Net Promoter Score), där resultatet ökade från 54 till 63 i Norden och Baltikum.

Vi vill rikta ett stort tack till alla som deltog i undersökningen och försäkrar att vi även framöver kommer att göra vårt yttersta för att möta de höga förväntningar och den kvalitet som förknippas med Vileda Professional.